Skip to content
Avaleht » Kasulikku lugemist » Miks kojamehed kriuksuvad?

Miks kojamehed kriuksuvad?

Lihtne vastus, et miks kojamehed kriuksuvad oleks, et need on vanad, oma aja ära elanud. Kuid see pole tihti ainus mure, miks kojamehed kriuksuvad. Klaasipuhasti kogu süsteemis on elemente veel. Mootor, mis hoobasid liigutab, hoovad, mille küljes on klaasipuhastid ja korpus, mille küljes kõik kinni on. Seega alati ei ole kõrvalistes kojamehe suunalt tulevates häältes süüdi klaasipuhasti ise. Meie soovitame auto esiklaasi vahetuse järel vahetada alati kojamehed uute vastu.

Mehaanilised probleemid.

Klaasipuhasti süsteemi käitab üks väike elektrimootor. Kui see just töölepingut lõpetanud pole, siis paneb see liikuma hoovad, millel on pisikesed plastist puksid. Kui need läbi kuluvad, tekivad süsteemi esimesed lõtkud. Hoovad ühenduvad järgmisena võllini, mille otsa kinnituvad klaasipuhasti varred. Jällegi üks koht, milles võib tekkida lõtk. Enamasti on lõtkuva süsteemi tunnuseks kraapivad või kriuksuvad helid klaasi pühkimisel.

Kulunud klaasipuhasti hoovastik

Üks levinud põhjuseid, miks klaasipuhasti hüppab klaasil, tehes plärisevat valju heli, võib olla hoovastik. See detail, millele kinnituvad klaasipuhasti hoovad. Meie kliimas saavad kojamehed väga palju töötamist ning kulumine on hoovastiku puksidele loomulik. Ja nii mõnelegi autole seda detaili eraldi A või B-osana ei pakuta. Võiksid uurida oma auto kohta uurida enne klaasivahetust, kas see süsteem on korras ja vajadusel see välja vahetada.

Klaasipuhasti varred

Klaasipuhasti vartel on vedrud, mis aitavad nendele kinnitatud kojamehi vastu klaasi suruda. Eeskätt selleks, et need saaksid klaasilt vihma ühtlaselt eemaldada. Kui need väsivad, ei suruta puhasteid enam vajaliku jõuga vastu klaasi ning sellisel juhul võib kostuda kriukse, aga hullemal juhul ka “hüppamist”, kus puhasti põrkab klaasi pinnalt korduvalt lahti. Selliste kojameestega on ohtlik sõita, sest need ei puhasta klaasi piisavalt või ei tee seda üldse. Klaasiprofid toimetab ainult klaasiteenindusena. Meil on teised teenused. Viljandi mnt. 48 territooriumist leiab mitmeid autoremondi ettevõtteid nagu näiteks Lepp Motors.

Olme probleemid

On üks põhjus veel – mustus. Seda ladestub sõidukite peale palju. Kojamehed veavad selle üle klaasi laiali, kriimustades klaasi ning kahjustadaes klaasipühkijate kummi. Teisalt ei mõju sool ja muud kloriidid, mis meie teedele talvel libeduse tõrjeks kasutatakse klaasipuhasti kummidele hästi.

Sest ei ole ju mingit kasu uuest esiklaasist, kui kojamehed selle kiiresti ära rikuvad. Kui esiklaasi vahetus on tegemata ehk klaas on aastaid vana, siis klaasivahetusel soovitame tungivalt klaasipuhastid ka vahetada. Meilt saad kvaliteetsed BOSCH või Valeo kojamehed.

Kui sul on juhtunud klaasikahju, siis täida kahjuavaldus ning ülejäänu jääb meie mureks.


Klaasiproff pildil ehk ekspert, kes teab, kuidas käib autoklaasi vahetus Tartus

Anvar Põder

Võid mulle julgelt helistada numbril 5770 5111
Mul on klaasivahetuses kogemusi üle 15. aasta ning oskan vastata kõikidele su küsimustele,
mis puudutavad klaasivahetust, klaaside toonimist, täkke parandust või mõra peatamist.